Wednesday, May 08, 2013

Kau kata satu, aku kata dua, sebab suka hati aku.

Aku tulis, kau baca. Macam biasa. Dah lama aku tak tulis sebab aku rasa aku busy berpeleseran dalam mendengar kata-kata yang entah aku tak tahu nak terangkan macam mana. Biarkan, semua dah berlalu. Aku mahu matang. Kau tak suka, diam saja. Jangan mengemis membaca di sini.

Aku akan suka dia,
Aku suka dia,
Aku pernah suka dia,
Aku tak suka dia.

Dek disebabkan aku suka dia, dan masih. Ya, kenal dia dulu tak sengaja. Senyum-senyum sahaja. Terukir pula wajahnya di kepala. Diam sahaja. Aku tahu kau yang baca sedang ketawa kepada aku. Tak mengapa sebab aku tak kisah. Sehingga kini, aku tutup mata dan masih teringat akan dia nun jauh dari mata.

Kadang-kadang, aku diam dan terfikir, sepanjang tempoh masa aku suka dia ni, pernah tak dia rasakan yang sama seperti apa yang aku rasa? Tutup mata lagi.

Kadang-kadang, aku tunduk dan termenung, sepanjang tempoh masa aku rindu dia ni, pernah tak dia rasakan yang sama seperti apa yang aku rasa? Tutup mata lagi.

Kadang-kadang, aku pandang lagi dan merenung, sepanjang tempoh masa aku cintakan dia ni, pernah tak dia rasakan yang sama seperti apa yang aku rasa? Tutup mata lagi.

Dalam masa aku menjadi pemerintah, aku perintah badan, telinga, mata, mulut, rambut, hidung, jari-jemari, kaki, lutut, kemaluan, perut, lengan, tangan dan organ badan aku, mungkin silap aku menggunung di hadapan mata dia. Dia tahu? Ya, dia tahu. Tak mengapa. Aku redha sahaja jika tangan ni hanya bertepuk tak berbunyi. Tuhan akan kasi jodoh, cuma bukan sekarang. Aku tetap bukan aku di kala aku menulis.

Di kala aku menulis, aku penulis. Di kala aku seorang pencinta, aku akan menjadi pencinta sejati. Di kala aku memikir, aku menjadi seorang pemikir. Biarkan orang mahu caci, maki sebab penulisan itu boleh 'jack' mulut orang-orang itu.

P/S: Aku update ni sebab aku dah lama tak update blog. Ceh.