Friday, March 22, 2013

Tidak Sedih!

Apa pandang-pandang? Menunggu sesuatulah tu. Aku takkan pernah beritahu apa keputusan yang dapat. :) Hey, ini normaliti alam. Siapa nak beritahu result mereka melainkan mereka-mereka itu mendapat yang terbaik. Hanya keluarga dan rakan-rakan yang tahu. Kawan-kawan aku dapat bagus. Takpa, aku tak kisah. Aku tahu usaha diorang macam mana untuk dapat yang terbaik. Sepuluh kali ganda dari aku kot.

Sebelum ambik SPM kan, aku tersedar, kenapalah aku tak boleh nak usaha lebih dulu? Kenapalah aku selalu main-main dulu? Kenapa dan kenapa? Normaliti la. Ada manusia dah tersedar lebih awal dari aku dan aku sedikit lambat. Aku teringat lagi, Ustat (ni bukak Ustaz ye tapi ini nickname kepada Dzulhakim, Ketua Badar MRSM Merbok yang sama batch dengan aku), waktu tu Ustat tanya....

"Woi Che Wan, hang buat apa tu?" tanya beliau.

"Aku tengah lukis peta ni. Boring lah malam ni," jawab aku.

"Woi...., esok exam BI, hang tak baca buku ka?" tanya dia.

"Ooo, takpalah. Kalau hang nak baca, hang baca ja la," jawab aku balik.

Nampak tak kebodohsombongan aku waktu tu. Ketidakstabilan emosi aku terserlah. Waktu orang prep nak study, aku prep nak tido. Memang aku salahkan diri aku semata-mata dalam hal ini. Kini, aku tersedar. Ya, aku memang perlu membawa perubahan dari segi sikap kedalam diri aku. Kebaikan ini bakal menjamin hidup aku sendiri.



Semua doakan aku akan buat yang terbaik dalam hidup aku. Opportunity everywhere, hanya kita perlu memilih yang terbaik untuk kita.

P/S : Dia dapat straight A's.