Tuesday, April 16, 2013

Kesunyian Teramat Sangat!



Okey, first, Chelsea dah kalah FA Cup semi-final dengan Manchester City 2-1. Takpe, kalah pun aku tetap sokong sebab aku bukan gloryhunter. Keadaan ni sama macam suami isteri punya keadaan, kalau suami atau isteri susah, bukan maksudnya itu meminta kita meninggalkan pasangan yang berada di dalam kesusahan itu. Itu LALANG.

Untuk pengetahuan pembaca blog aku yang dikasihi, ye lah, takkan aku benci. Aku tak benci, cuma mungkin aku tak kenal korang. MUNGKIN OKEY!. Aku dapat offer Universiti Kuala Lumpur dan Management & Science University. Sekarang tengah pening nak pilih mana. Itu baru ada dua offer. Kalau mai 10 lagi offer, tak termuntah aku? Haha. Bukan nak riak ke apa, tapi sebenarnya, kalau kita rajin, lagi banyak banyak banyak banyak banyak banyak offer akan mai kejaq kita. Muahahahhaha.

Actually kan, aku sangat ingin bekerja untuk mengisi masa lapang aku yang semakin entah apa-apa. Haha, sunyi. Jom tengok puisi yang aku hasilkan ni....

Aku terdiam menyepi,
Kota raya ini tidak pernah sunyi,
Biarkan mimpi,
Menjadi realiti,
Semuanya aku tatapi,
Dengan penuh rasa rendah diri,

Aku jadi tak keruan,
Biarkani ia terus menjadi igauan,
Terpuruk di tengah impian.

Impian itu tidak menentu,
Dapat tak mesti yang kita tentu,
Biar usaha kita yang jitu,
Kelak disitu,
Impian tidak lagi menjadi ragu.



P/S : Aku harap banyak lagi yang mari untuk aku. :)