Wednesday, February 27, 2013

Bendera Bapak Kita!

Hye, aku tak tahu sekarang memang aku suka sangat tengok movie. Guys? Movie, masa malam aku diisi dengan tengok movie.



Movie ni antara movie yang aku tengok. One of the great movie. I don't know why but I really admired with war movies. Daripada Saving Private Ryan, Leftenan Adnan, dan sebagainya, aku memang suka tengok. I know that some of you would be hate war movies but we can take a good moral values from that film. Actually, movie ni mengisahkan 3 orang hero yang ada dalam gambar tu. Lagi 3 orang dah mati di Pulau Iwo Jima, Jepun. Tapi yang pasti cerita amat menarik apabila diorang ni tertekan dengan keadaan sebab diorang dipanggil hero sampai gambar tersebut dijadikan tugu seperti gambar di bawah.




Diorang rasa marah dengan diri diorang sebab diorang dipanggil hero sedangkan diorang ni hanya mengelak daripada terkena peluru dan bersorok di dalam bunker. Kepada sapa yang tak tahu apa itu bunker, sila google menggunakan google translate sekarang. Diorang bertiga ni dilayan macam orang-orang kaya sedangkan diorang lebih tahu apa yang terjadi di sana.

So, movie ni antara movie yang aku suggest. Kita akan dapat sesuatu yang baik daripada movie ini. Korang jangan lupa layan movie ni tapi kalau tak suka, aku nak kata apa kan? Betul tak?

Enjoy the movie kalau korang tengok. Salam.